Algemene voorwaarden

Hieronder vindt u de algemene voorwaarden van Klank bij Amber. Op al onze overeenkomsten is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. Waar cliënt staat, kan ook klant worden gelezen.

Artikel 1: Toepassing
1.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten tussen Klank bij Amber en een cliënt.
1.2 Afwijken van deze voorwaarden is alleen mogelijk na schriftelijke overeenstemming met Klank bij Amber.
1.3 Indien een bepaling in deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing.

Artikel 2: Inschrijvingen
2.1 De inschrijving voor een klankbeleving/klankmassage geschiedt door het invullen van het contactformulier via de site of een e-mail of SMS/app.
2.2 Klank bij Amber bevestigt deze opdracht binnen drie werkdagen schriftelijk of per e-mail. Ook andere correspondentie wordt binnen drie werkdagen beantwoord. 
2.3 Klank bij Amber is slechts gehouden tot de dienstverlening na volledige betaling van het bedrag dan wel de geldende termijn in het geval van betaling op locatie.
2.4 Aangegeven tarieven gelden voor particulieren en zelfstandigen.
2.5 Alle klankbelevingen/klankmassages  worden gehouden onder voorbehoud van voldoende deelname. Klank bij Amber kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor kosten die door de cursist zelf zijn gemaakt in het kader van de klankbeleving/klankmassage
2.6 Inschrijvingen worden in behandeling genomen op volgorde van binnenkomst.
2.7 Met de aanmelding geeft de cliënt aan dat diens gezondheid deelname aan de klankbeleving/klankmassage toelaat. Bij twijfel kunt u contact opnemen met Klank bij Amber.
2.8 Met de aanmelding geeft de cursist aan akkoord te gaan met onze Algemene Voorwaarden.
2.109 Voor elke cursus heeft de cliënt het recht om binnen veertien dagen na ontvangst de vereenkomst te laten ontbinden. Dit geldt ook voor gedane aankopen. Dit alles mag zonder opgaaf van reden. Hierbij is het Klank bij Amberverboden kosten in rekening te brengen, behalve eventuele verzendkosten. Als de consument de kosten al heeft betaald, dan moet Klankpraktijk hem binnen dertig dagen na de annulering terugbetalen.


Artikel 3: Annulering en wijziging
3.1 Annulering van een aanmelding dient schriftelijk(per mail of per SMS-app) te geschieden.
3.2 Annulering van een individuele afspraak kan kosteloos tot 24 uur voorafgaand aan het overeengekomen tijdstip. Daarna is het normale tarief verschuldigd.
3.3 In geval van verhindering is de cliënt alleen gerechtigd een vervanger te sturen.
3.4 Bij niet-verschijnen van de cliënt zijn de volledige kosten verschuldigd. Bij niet-verschijnen bij een individuele afspraak zijn eveneens de volledige kosten verschuldigd.
3.7 Klank bij Amber behoudt zich het recht voor om ten aanzien van klankbelevingen of klankmassages organisatorische en inhoudelijke wijzigingen aan te brengen. 
3.8 Klank bij Amber mag een cliënt weigeren wanneer deze gezien zijn gezondheid geen deel mag nemen aan de klankbelevingen/klankmassage.
3.9 Indien een cliënt recht heeft op terugbetaling, zal Klank bij Amber die binnen 7 dagen doen toekomen.

Artikel 4: Betaling
4.1 In beginsel dient de cliënt de betaling op locatie of vooraf middels een betaalverzoek te voldoen. Conform wat vooraf is afgesproken met cliënt.
4.2 Indien de cliënt met betaling dan wel met de nakoming van enige andere verplichting uit een overeenkomst in verzuim is, behoudt Klank bij Amber zich het recht voor om zonder gerechtelijke tussenkomst over te gaan tot gehele of gedeeltelijke ontbinding van die overeenkomst, zulks onverminderd het recht van Klank bij Amber om schadevergoeding te vorderen.
4.3 Zowel Klank bij Amber als de cliënt zijn gerechtigd deze overeenkomst onmiddellijk te beëindigen als de andere partij surseance van betaling heeft aangevraagd of in staat van faillissement is verklaard, dan wel - in het geval de cliënt een natuurlijk persoon is - onder curatele is gesteld of overlijdt. 
4.4 Alle buitengerechtelijke incassokosten ad 15% (of het dan geldende rentepercentage) van het openstaande bedrag met een minimum van € 10,-- komen volledig voor rekening van de cliënt. Als zodanig worden mede aangemerkt de kosten van advocaten, deurwaarders en incassobureaus, welke kosten worden vastgesteld overeenkomstig de geldende c.q. gebruikelijke tarieven.

Artikel 5: Intellectuele eigendom
5.1 Het maken van beeld- en geluidsmateriaal tijdens een klankbeleving of klankmassage is alleen mogelijk met een schriftelijke toestemming van Klank bij Amber.
5.2 Klank bij Amber kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het verspreiden van beeld- en geluidsmateriaal door derden.

Artikel 6: Uitvoering van de opdracht
6.1 Indien Klank bij Amber haar verplichtingen niet kan nakomen vanwege omstandigheden die bij het tot stand komen van de overeenkomst niet bekend waren, heeft Klank bij Amber het recht de overeenkomst zodanig te wijzigen dat uitvoering daarvan mogelijk wordt.   
6.2 Klank bij Amber heeft het recht de nakoming van verplichtingen op te schorten indien zij ten gevolge van veranderingen in de omstandigheden die ten tijde van het sluiten van de overeenkomst redelijkerwijs niet te verwachten waren en buiten haar invloedssfeer lagen, overmacht, tijdelijk verhinderd is om haar verplichtingen na te komen.
6.3 Klank bij Amber streeft ernaar om geplande klankbelevingen en klankmassages te allen tijde door te laten gaan. Indien door omstandigheden een bepaalde les onverhoopt geen doorgang kan vinden, is Klank bij Amber hiervoor jegens de cliënt niet aansprakelijk en heeft de cliënt geen recht op gedeeltelijke of gehele restitutie of vermindering van het verschuldigde bedrag. Klank bij Amber zal indien mogelijk zorgen voor een vervangende klankbeleving/klankmassage.
6.4 Klank bij Amber streeft ernaar individuele afspraken op een vervangend moment door te laten gaan. 

Artikel 7: Aansprakelijkheid
7.1 Klank bij Amber sluit iedere vorm van aansprakelijkheid uit voor schade of ongeval ontstaan op de locatie van Klank bij Amber,
voor zover zich hiertegen geen regels van dwingend recht verzetten. Klank bij Amber is niet aansprakelijk voor medische en/of psychische klachten en/of gevolgen, ontstaan tijdens of na deelname aan een klankbeleving/klankmassage. Klank bij Amber en de organisatie kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor mogelijke materiële, lichamelijke of psychische schade.
7.2 Mocht een hernieuwde uitvoering van de opdracht niet mogelijk zijn dan is de eventuele aansprakelijkheid van Klank bij Amber uitdrukkelijk beperkt tot een bedrag gelijk aan hetgeen Klankpraktijk aan de cursist ter zake van die overeenkomst in rekening heeft gebracht, althans had kunnen brengen. Iedere verdere aansprakelijkheid is, voor zover zich hiertegen geen regels van dwingend recht verzetten, derhalve uitdrukkelijk uitgesloten.
7.3 De cliënt is en blijft volledig verantwoordelijk en aansprakelijk voor zijn/haar handelingen in een klankbeleving/klankmassage.
7.4 Klank bij Amber is nimmer aansprakelijk te stellen voor gevolgschade.
7.5 Aan de inhoud van brochures kunnen geen rechten worden ontleend.

Artikel 8: Geheimhouding
8.1 Persoonsgegevens en bedrijfsgegevens worden door Klank bij Amber uitsluitend gebruikt in relatie tot de overeengekomen dienstverlening.
8.2 Alle informatie die een cliënt gedurende een behandeling of klankbeleving deelt, is vertrouwelijk voor het instituut en haar medewerkers.

Artikel. 9: Klachtenregeling:
9.1 Klank bij Amber stelt alles in het werk om een klankbeleving of klankmassage tot een succes te maken.
9.2 Mocht er desondanks een klacht zijn, dan zijn we per post, Baanderherenweg 9. 528 RC Boxtel of per e-mail info@klankbijamber.nl, om kennis te nemen van uw ervaring. Zo mogelijk vinden we dan meteen een oplossing.
9.3 Iedere klacht wordt vertrouwelijk behandeld.
9.4 Klank bij Amber reageert binnen vier weken op een klacht.
9.5 Als er een langere tijd nodig is om onderzoek te doen, dan wordt u hiervan zo snel mogelijk in kennis gesteld. Klank bij Amber licht in dat geval toe waarom uitstel noodzakelijk is en geeft u een indicatie van het moment waarop we verwachten uitsluitsel te kunnen geven.
9.6 Een klacht wordt tot maximaal een jaar na afhandeling bewaard.

Share by: